بیماری لثه و ژنژویت را چگونه با دهانشویه می توان درمان کرد؟

بیماری لثه انواع مختلفی دارد که ژنژویت نوع خفیف و پریودونتیت نوع پیشرفته آن است. این بیماری ها بر اثر باکتری های موجود در دهان ایجاد می شوند. بیماری ژنژویت فرم اولیه التهاب لثه است و با قرمزی لبه آزاد لثه و کمی خارش شناخته می شود. اگر این بیماری درمان نشود به فرم پیشرفته بیماری به نام پریودونتیت تبدیل می شود. در این بیماری بافت نرم و سخت اطراف دندان دچار التهاب و تخریب شدید می شود که با ادامه بیماری ممکن است به از دست رفتن دندان منجر شود.

آیا برای درمان بیماری لثه دهانشویه لازم است؟

در صورتی که به دنبال پیشگیری از ژنژیویت یا بیماری لثه هستید مهم است که یک دهان شویه را به برنامه روزانه بهداشتی خود اضافه کنید. موقعی که دهانشویه ها را با هم مقایسه می کنید متوجه این نکته می شوید که بعضی از آن ها باعث خوش بو شدن دهان می شوند تعدادی نیز خواص ضد پوسیدگی دندان دارند و برخی در پیشگیری و درمان بیماری لثه به شما کمک می کنند.
دهانشویه پایادنتال از هر سه طریق به شما کمک خواهد کرد. این دهانشویه با دارا بودن ترکیبات زینک ، هیدروژن پروکساید و فلوراید باعث خنثی سازی بوی دهان ، پیشگیری از پوسیدگی دندان و درمان خونریزی لثه و بهبودی ژنژیویت و پریودنتیت می شود.

کدام دهانشویه برای شما بهترین است؟

برای پیشگیری یا درمان ژنژیویت باید به دنبال دهانشویه ای بگردید که خاصیت ضدعفونی کردن دهان داشته باشد. چنین دهانشویه ای نباید باعث تحریک لثه شما شود. دو معیار دیگر را در انتخابر دهانشویه درمانی به خاطر داشته باشید.

دهانشویه الکلی نباشد

الکل یا اتانول در بسیاری از دهانشویه ها وجود دارد که باعث سوزش لثه می شود. دهانشویه های الکلی باعث ضد عفونی کردن دهان می شوند. اما چون باعث سوزش لثه می شوند معمولاً افراد به مدت زمان کافی دهانشویه را در دهان خود نگه نمی دارند. به این علت تمام خاصیت ضدعفونی کنندگی دهانشویه معمولاً اعمال نمی گردد.

دهانشویه های ضد حساسیت دندان

بعضی از مردم که به حساسیت دندانی مبتلا هستند ، رابطه خوبی با دهانشویه ندارند. اگر دندان های شما حساس هستند از دهانشویه غیر الکلی استفاده کنید. اینگونه دهانشویه ها با دارا بودن خواص دهانشویه های الکلی مانع از ایجاد درد در دندان ها و لثه های شما می شوند. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که شما به دنبال انتخاب دهانشویه ای برای تمام افراد خانواده هستید و بعضی از افراد خانواده شما خردسال هستند. دهانشویه پایادنتال با دارا بودن ترکیبی به نام پتاسیم نیترات و سدیم فلوراید حساسیت دندانی شما را درمان می کند.

منبعی برای مطالعه بیشتر : crest.com

نظر دهید

عضویت خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین محصولات و فناوری‌های بهداشت دهان و دندان آگاه شوید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهیاران سلامت پایا می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط 8وب